wtorek, 12 lutego 2019

Anielski kokon - Karolina Wiczyńska (21/2019)




Tytuł: Anielski kokon
Autor: Karolina Wilczyńska
Wydawnictwo: CZWARTA STRONA
Rok wydania: 2019
Ilość stron: 328
ISBN: 978-83-7976-101-2

Każdy z nas w coś wierzy... 
Każdy z nas inaczej postrzega świat i otaczającą go rzeczywistość. Czy jeśli ktoś wykracza poza normy, możemy mieć pewność, że to szaleniec?

Czy jedna wiadomość może odmienić życie?
"Zostałaś wybrana, by stać się Aniołem".

Wydawać by się mogło że trzydziestoletnia Ola ma wszystko: pracę, chłopaka, który bardzo dobrze zarabia, własne mieszkanie. Ale czegoś jej ciągle brakowało. Szef ją wykorzystywał, pracowała za troje, a jej pensja była bardzo marna. Niestety Ola nie potrafiła się upomnieć o podwyżkę. Własna matka uważała ją za niedorajdę i nigdy nie potrafiła być z niej dumna. Wręcz przeciwnie, córka kojarzyła jej się jedynie z odejściem od niej mężczyzny, ojca Oli.

Od czasu otrzymania dziwnej wiadomości kobieta ciągle widzi obcego mężczyznę, który cały czas ją obserwuje. Strach rośnie w dziewczynie i zaczyna się bać prześladowcy. Postanawia się z nim rozmówić, a on przekonuje ją, że została wybrana, aby czynić dobro. 

W końcu dziewczyna zaczyna wierzyć, że została wybrana, zaczyna się dziwnie zachowywać i robi rzeczy, które wcześniej nigdy by nie zrobiła. Rodzina i najbliżsi podejrzewają u niej zaburzenia psychiczne i trafia do szpitala psychiatrycznego. 

Autorka bardzo zaintrygowała mnie pomysłem na fabułę. Pozwala się nam ona zastanowić nad tym, co w postrzeganiu rzeczywistości jest prawdziwe a co jest urojeniem. Każdy może zrozumieć książkę na swój sposób, gdyż interpretacja jej jest rzeczą osobistą. 

Książka zabiera nas w podróż do wnętrza osoby samotnej, borykającej się z postrzeganiem rzeczywistości. Pozwala sięgnąć do zakamarków umysłu poprzez manewry miedzy świadomością a złudzeniem. 
Anielski kokon zmusza czytelnika do refleksji, wchodzi głęboko pod skórę i nie da o sobie tak szybko zapomnieć. Bardzo długo zbierałam się do napisania recenzji, gdyż miałam  na początku dziwne odczucia po przeczytaniu tej powieści. Dopiero kiedy wzięłam książkę po raz drugi rozumiałam co autorka chciała przekazać czytelnikowi. 

Książka zdecydowanie nie należy do łatwych opowieści. Bardzo intrygująca, inna, nietuzinkowa, nieoczywista. Na pewno powieść wyróżnia się na tle ogromu innych, które ostatnio ukazują się na polskim rynku. Zdecydowanie warto zagłębić się w klimat książki. 


Moja ocena 9/10

MONIKA


Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwu Czwarta Strona 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz