środa, 15 kwietnia 2020

Na progu zła - Louise Candlish (40/2020)





Tytuł: Na progu zła 
Autor: Louise Candlish
Wydawnictwo: Muza S.A
Rok wydania: 2020
Ilość stron: 512

Kiedy Fi wraca do domu po kilkudniowej nieobecności, nie wierzy własnym oczom kiedy widzi jak ktoś właśnie wprowadza się do jej domu. Na początku myśli, że to jakiś żart i za chwile wyskoczy z krzaków i powie: Mamy cię. Prawda staje się tak brutalna, iż Fi nie jest w stanie jej udźwignąć. 
Kobieta, którą zastaje w swoim domu twierdzi, że właśnie się wprowadza z rodziną, gdyż kupiła ten dom. Okazuje się, że mąż Fi sprzedał dom w tajemnicy przed nią i zniknął jak kamień w wodę. 
Gdzie się podziały wszystkie rzeczy jej rodziny? Dlaczego jej mąż tak postąpił? 

Ciężko wyobrazić siebie taką sytuację, iż w jednym momencie tracisz cały dorobek życia. Jakoś nie jestem w stanie postawić się w skórze tej biednej kobiety. Brak męża i dzieci spowodował jeszcze większy szok. 
Każda próba kontaktu z mężem kończy sie fiaskiem. Powoli dopiero dociera do kobiety jak bardzo ufała człowiekowi, który pozbawił ją wszystkiego. Koszmar stał sie tak bardzo przerażający, iż ciężko było go nazwać jednym słowem. 

Kiedy zobaczyłam zapowiedź książki od razu przyciągnęła moją uwagę. Opis ksiazki jest bardzo ciekawy, ale niech was nie zwiedzie. Kiedy okazało się, iż książka posiada ponad 500 stron to sobie pomyślałam, że to będzie bomba. Niestety do bomby to tu dużo brakuje. Fabuła bardzo ciekawa i wciągająca. Co mnie jednak bardzo denerwowało to przeskoki w czasie. Mamy tak zwaną spowiedź Brama oraz opowieść z perspektywy Fi w formie podcastu. Przez ten podział miałam wrażenie, iż historia ciągnie się w nieskończoność. Dopiero pod koniec nagle mamy przyśpieszenie i wtedy zaczyna się konkretna akcja, przez którą zapominam, iż byłam początkowo znudzona. 

"Na progu zła,, to thriller psychologiczny. Bardzo realistyczna powieść, która trzyma w napięciu a zakończenie zmienia wszystko. Znajdziemy tu intrygę, kłamstwa, zbrodnie, żądzę zemsty, szantaż. Przymknijcie oko na niedoskonałości i delektujcie się powieścią, która daje dużo do myślenia. Czy można ufać mężowi, z którym jest sie w separacji? Sami sie przekonajcie.



Moja ocena 7/10
MONIKA 


Za możliwość przeczytania książki dziękujemy wydawnictwu MUZA SA

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz