piątek, 13 września 2019

Czarne lakierki - Wanda Szymanowska (103/2019)







Tytuł: Czarne lakierki
Autor: Wanda Szymanowska
Wydawnictwo: Białe Pióro
Rok wydania: 2019
Ilość stron: 167
ISBN:978-83-66004-64-1


Dwie silne kobiety twardo stąpające po ziemi, doświadczone przez los, które nigdy się nie poddają. Stenia to mistrzyni w dziedzinie skutecznego działania a Antonina, choć bardziej spokojna, to dzięki swej przyjaciółce  zawsze znajduje się w centrum wydarzeń.
Obydwie kobiety na nowo układały sobie życie. Stenia z nowym mężem a zarazem starym z odzysku.  Antonina zaś po długiej walce uwolniła się od męża alkoholika.
Antonina znów zaskakuje, lecz tym razem już nie w zielonych kaloszach, niebieskich sandałkach czy czerwonych szpilkach. 
Przyszła pora na czarne lakierki.
Czy okażą się najwygodniejsze?

Życie na wsi mam swoje plusy i minusy. Nie jest możliwe być w takim społeczeństwie anonimowym mieszkańcem. Wszyscy wszystkich znają, co powoduje, że każdy bardziej przejmuje się opiniami innych. Tu nie da się cokolwiek ukryć. 
Autorka w swoje książce porusza bardzo ważny temat alkoholizmu. W każdej wsi każdy dobrze wie kto pije, z kim , co i za ile. Mimo, iż główne bohaterki same na własnej skórze wiedzą co to za okropna choroba, postanowiły  pomóc jednemu mieszkańcowi.
Książka jest o walce z urzędnikami, o mocnej pozycji kobiet na wsi, miłości, wybaczeniu i silnej przyjaźnij.

Powiem szczerze, że dawno się tak nie uśmiałam podczas czytania. Cięty język Steni i jej szybkie działanie sprawiło, iż gromkie wybuchy śmiechu były niekontrolowane.
Trochę przeszkadzało mi to, że nie czytałam wcześniejszych części i były momenty że trochę się gubiłam.

Czarne lakierki to ciepła, wesoła ale dająca mocno do myślenia powieść o tym jak można łatwo zaprzepaścić swoje życie oraz że każdy popełnia błędy ale zasługuje na drugą szansę.

Za możliwość przeczytania książki dziękujemy wydawnictwu Białe Pióro


Moja ocena 8/10
Monika

1 komentarz:

  1. Nie jestem do końca przekonana do tej książki...
    Pozdrawiam
    https://subjektiv-buch.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń