poniedziałek, 11 listopada 2019

Ps kocham Cię na zawsze - Cecylia Ahem (123/2019)



Tytuł: Ps kocham Cię na zawsze
Autor: Cecelia Ahern
Wydawnictwo: Akurat imprint MUZA SA
Rok wydania: 2019
Ilość stron: 448

Myślę, że większość z Was zna historię Holly i Gerrego- jak nie z książki to z filmu i tym samym tytule.
7 lat temu Holly straciła swojego męża. Umarł na raka w wieku 30 lat. Przed śmiercią zrobił coś wyjątkowego. Zostawił 10 listów, które kobieta miała otwierać w kolejnych miesiącach po jego odejściu. Każdy list był podpisany słowami Ps. Kocham cię.

Holly Kennedy poukładała sobie życie na nowo. Pracuje wraz z siostrą a przy jej boku jest mężczyzna. Pewnego dnia Ciara, siostra kobiety, namawia ją, aby wzięła udział w podcaście, na którym będzie opowiadać jak jej życie się zmieniło po odejściu męża, jak poradziła sobie w tym traumatycznym czasie.
Holly nie spodziewała się, iż ten podcast wywróci jej życie do góry nogami. Jedną ze słuchaczek była Angela, która po całym spotkaniu zainspirowana pomysłem listów Gerrego postanowiła założyć klub PS kocham cię.
Członkami klubu są osoby bardzo chore, które Andzela spotkała na terapii grupowej dla nieuleczalnie chorych. Historia, którą opowiedziała Holly napełniła ich światłem i nadzieją. Celem klubu jest pozostawienie wiadomość dla bliskich, aby łatwiej im było przejść przez ten czas po stracie. 

Czy kobieta jest w stanie zmierzyć się jeszcze raz z traumatyczną przeszłością?
Czy pomoże członkom klubu PS Kocham cię?

Jak rozmawiać o śmierci?
Śmierć to nie jest łatwy temat. Czujemy się tak swobodnie rozmawiając o życiu, o tym jak żyjemy i jak żyć lepiej, zaś rozmowa o śmierci wydaje się nam niewygodna i pełna pułapek. Holly odważyła się i odbyła rozmowę o jednej z najważniejszych , najgłębiejszy i najmroczniejszym chwil w swoim życiu.
Kiedy umarł jej maż nie chciała żyć, pragnęła umrzeć, umarła jakaś cześć jej, ale również inna część się narodziła. Ludzie z klubu chcieli słuchać o Gerrym i o listach, o ich wspólnych życiu, chcieli słuchać o tym jak za nim tęskni i jak sobie go zapamiętała.

Czytając historię Holly nie da się nie wzruszyć, uronić łzy. Powieść pokazuje wszystkie kolory życia, które czasami przybierają czarno białą barwę. Często nie doceniamy chwil i czasu jaki mamy każdego dnia. A tak naprawdę nie wiadomo co los dla nas przygotował. Historia jaką stworzyła autorka trafia prosto w serce.

Bardzo piękna, życiowa książka. Ogromna dawka miłości , żalu , rozpaczy po stracie najbliższych osób. Zmusza do refleksji nad nieuchronnym przemijaniem. Po przeczytaniu ksiazki aż chce się sięgnąć po kartkę, długopis i napisać list.

Moja ocena 7/10
MONIKA

Za możliwość przeczytania książki dziękujemy wydawnictwu AKURAT imprint MUZA SA

2 komentarze:

  1. Wielkie podziękowania dla tego wspaniałego człowieka o imieniu Dr. Agbazara, wielki rzucający, który przywraca radość z pomocy w przywróceniu mojego kochanka, który oderwał się ode mnie cztery miesiące temu, ale teraz, z pomocą dr. Agbazara, wielka miłość, rzuca zaklęcia. Dzięki mu. Możesz również poprosić go o pomoc, gdy będziesz go potrzebować w trudnych czasach: ( agbazara@gmail.com ) lub WhatsApp ( +2348104102662 )

    OdpowiedzUsuń
  2. Widziałem tutaj komentarz kilka tygodni temu na temat dr Agbazary i postanowiłem skontaktować się z nim zgodnie z instrukcją, dzięki temu człowiekowi za przyniesienie mi radości zgodnie z życzeniem. postąpiłem zgodnie z instrukcjami, które udzielił innym, aby odzyskać moją kochankę, która opuściła mnie i dzieci na 3 lata, ale dzięki dr Agbazara, ponieważ teraz wróciły do mnie na dobre i jesteśmy razem szczęśliwi. skontaktuj się z nim również w celu uzyskania pomocy, jeśli masz problem w związku przez e-mail na adres: ( agbazara@gmail.com ) LUB przez WhatsApp na: (+2348104102662). I zeznaj za siebie.

    OdpowiedzUsuń