sobota, 1 lutego 2020

Nic o mnie nie wiesz - E.G.Scott (9/2020)




Tytuł: Nic o mnie nie wiesz
Autor: E.G.Scott
Wydawnictwo: MUZA
Ilość stron: 44
Rok wydania: 2020

Rebecca i Paul to małżeństwo z dwudziestoletnim stażem. Na pozór wyglądają na bardzo szczęśliwą parę. Posiadają piękny dom w dobrej okolicy, obydwoje spełniają się zawodowo i ufają sobie bezgranicznie. 
Rebecca pracuje w firmie farmaceutycznej i uzależniona jest od opiatów, do których ma stały dostęp. Nieoczekiwanie traci pracę oraz odkrywa, iż mąż ją oszukuje. Paul, od kiedy stracił firmę, odreagowuje stres w ramionach innej kobiety. Ten odpowiedzialny, przewidywalny, sumienny mąż nie tylko zdradza żonę, ale i również od pewnego czasu regularnie uszczupla stan wspólnego konta oszczędnościowego.

Kiedy mężczyzna postanawia ratować swoje małżeństwo i skończyć z kochanką okazuje się, że kobieta, z którą zdradzał żonę cierpi na urojenia i jest niezłą manipulatorką.
Rebecca zaś, w obawie, iż mąż chce ją zostawić, obmyśla misterny plan, który ma pokrzyżować mu szyki. Zaczyna się nieprzewidywalna i pełna intrygi walka, z której nikt nie może wyjść zwycięsko.

Każdy z nas ma jakieś tajemnice. Ukrywamy pewne rzeczy przed swoimi małżonkami, starając się ich chronić. Szczerość nie oznacza mówienia o wszystkim, ale długo skrywana tajemnica jest bardzo ryzykowna dla związku. 
Paul chciał chronić swoją żonę. W momencie kiedy zorientował się co ma do stracenia i że jego kochanka nie jest do końca zdrowa stwierdza, że sprawy zaszły za daleko. Tutaj mamy do czynienia z obsesyjną kochanką, którą ogarnia panika w momencie kiedy okazuje się, że została odrzucona. Postanawia się zemścić.

Książkę wręcz połknęłam. Coś niesamowitego w jaki sposób autorzy omamili mi umysł. Dawno nie czytałam tak mocno wciągającej powieści, która do tego stopnia namieszała mi w głowie i zmanipulowała. Miałam wrażenie, że tracę rozsądek wraz z główną bohaterką. 
,,Nic o mnie nie wiesz" to mocna, realistyczna, trzymającą w napięciu powieść. Nieprzewidywalni bohaterowie, za którymi idzie zemsta, obsesja, zdrada, kłamstwa. Od dawna nie czytałam tak dobrego thrillera psychologicznego.

Książka jest napisana z perspektywy kilku bohaterów, mamy przedstawione wydarzenia przed i po zdradzie. Powroty do dzieciństwa czy początku  małżeństwa są dobrze przeplatane z czasem teraźniejszym. Powieść trzyma w napięciu cały czas a zakończenie zwala z nóg.
Bardzo polecam sięgnąć po tę książkę i nie dać się omamić autorom. Tak naprawdę lektura tej powieści mocno nam uświadamia, że nie wiemy nigdy do końca z kim śpimy i żyjemy pod jednym dachem. Miejcie oczy i umysł otwarte.


Moja ocena 9/10
MONIKA

Za możliwość przeczytania książki dziękujemy wydawnictwu MUZA

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz