sobota, 18 stycznia 2020

Karuzela - Agnieszka Lis (3/2020)


Tytuł: Karuzela
Autor: Agnieszka Lis
Wydawnictwo: Czwarta strona
Rok wydania:2017
Ilość stron: 632


Renata to matka, żona, typowa kobieta, która żyje w nieustannym biegu. Cały dom jest na jej głowie a przy trójce dzieci jest co robić. Ciągle nieobecny mąż to już normalność dla niej. Od jakiegoś czasu jej samopoczucie zaczyna szwankować, z dnia na dzień Renata czuje się coraz gorzej. Pojawiają się krwotoki z nosa i siniaki na ciele. Kiedy w końcu udaje się do lekarza diagnoza spada na nią jak grom z jasnego nieba - białaczka.
Ta wiadomość wywraca życie całej rodziny do góry nogami.
Czy Renata wygra walkę o życie?

Chyba pierwszy raz książka tak mną wstrząsnęła, że nawet podczas pisania recenzji lecą mi łzy. 
Szok, łzy i rezygnacja - tak zazwyczaj reagują osoby, które dowiedziały się właśnie o chorobie. Renata postanowiła walczyć, bo miała dla kogo. Łapała wszystkie chwile, które mogła spędzić z rodziną. Tak bardzo się bała, że ma za mało czasu by żyć. Walczyła z całych sił. Choć ciało się poddawało to ona cały czas miała nadzieję, że wygra tą walkę i wróci do domu, do swoich dzieci i będzie miała czas na wybaczenie mężowi, który tak bardzo się pogubił.

Białaczka to duża grupa złośliwych chorób nowotworowych układu krwiotwórczego. W tej chorobie przede wszystkim leczy nadzieja, wiara oraz medycyna. Trudno jest wyobrazić sobie walkę z białaczka. Agnieszka Lis napisała swoja powieść tak, że czułam zapach szpitala, bolała mnie ręka za każdym razem kiedy wbijali igły głównej bohaterce, płakałam przy każdej utracie włosów i przeżywałam każdą chwilę.



Karuzela to powieść, która zbombardowała moje emocje i zawładnęła mój umysł. Nie mogłam się na niczym skupić przez parę dni, gdyż ciągle wracałam myślami do tej książki. Przejmująca, wzruszająca, pełna nadziei i miłości. Porusza bardzo trudny temat choroby, opisuje przebieg oraz stan w jakim znajduje się chora osoba. Choroby, w której jedna osoba jest chora a cała rodzina ogromnie cierpi. To co tak naprawdę  w życiu ważne często dostrzegamy za późno. Choć jest to bardzo smutna powieść to niesamowicie wartościowa.

Agnieszka Lis już nie pierwszy raz swoją ksiażką skradła moje serce ale ta powieść przebija wszystko. Polecam z całego serca tą pozycję jako obowiązkową. Tylko ostrzegam, że jedna paczka chusteczek to zdecydowanie za mało. Armagedon emocji gwaranowany.

Moja ocena 11/10
MONIKA

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz