środa, 8 stycznia 2020

Obsesja - Katarzyna Berenik Miszczuk (1/2020)





Tytuł: Obsesja
Autor: Katarzyna Berenik Miszczuk
Wydawnictwo: W.A.B
Ilość stron: 400
Rok wydania: 2017

Joanna Skoczek pracuje w Szpitalu Wschodnim od dwóch miesięcy, odbywa rezydenturę na oddziale psychiatrii. Obiekt był bardzo duży, zatrudniano tu setki lekarzy. Odział psychiatryczny mieścił się na trzecim piętrze. Ten zapach, wrzask, kłótnie to chleb powszedni dla pracujących tu ludzi. Kobieta zaczyna dostawać tajemnicze liściki, którymi początkowo nie zawraca sobie głowy. Wszystko się zmienia kiedy w szpitalu dochodzi do morderstwa jednej z pacjentek. Z oględzin wynika, że powrócił seryjny morderca kobiet którego szuka policja. Morderca, zwany po cichu przez funkcjonariuszy Okulistą.  Komisarz, który prowadzi sprawę zwraca uwagę na wygląd pani doktor ponieważ wszystkie ofiary łączył jeden szczegół; czarne, krecone włosy.
Czy Joanna jest bezpieczna i nadal powinna pracować w szpitalu? Kim jest seryjny morderca którym ma obsesję na jej punkcje?

Mordercy i psychopaci mijają nas na co dzień, przyjmują normalną postać i tylko czekają, aż popełnimy jakiś błąd. W książce mamy do czynienia z obsesją. 
Obsesja to nieustannie powracająca i uporczywa myśl, która prześladuje chorą osobę. Obsesja jest czymś dławiącym i niedającym satysfakcji. Charakteryzuje się brakiem szacunku dla obiektu naszych uczuć i bezwzględnością w stosunku do niego. Ludzie ogarnięci obsesja są nieobliczalni, bywają niebezpieczni.

To moje pierwsze spotkanie z twórczością tej autorki i na pewno nie ostanie. Katarzyna Berenika Miszczuk napisała zaskakujący thriller psychologiczny, powieść która przeraża ale i zawiera dawkę humoru. Twisty, zwroty akcji i zaskakujăce zakończenie porwały mnie totalnie. Powieść czyta się bardzo szybko i przyjemnie. Bohaterowie wykreowani są genialnie. Autorka tak zmanipulowała mnie i wyprowadziła w las, że za każdym razem kiedy byłam bliska odgadnięcia kto jest mordercą zostawałam zaskoczona. 

Obsesja jest to bardzo dobrze napisana książka w stylu takim jak lubię . Nie tylko skupiamy się na prześladowcy, ale również mamy możliwość poznania pracy psychiatry w praktyce. Świetnie wplatane są elementy medycyny w fabułę. Osobowość psychopatyczna z którą mamy do czynienia tylko podkręca klimat, który już jest mocny. Bardzo ciekawa intryga, bohaterowie i całość. 

Polecam serdecznie sięgnąć po tą powieść, ja na pewno przeczytam kolejna część.

Moja ocena 9/10

MONIKA

2 komentarze:

  1. Słyszałam o tej książce ale nie miałam jeszcze okazji jej przeczytać. Skoro polecasz to warto więc z chęcią zapisuje sobie ten tytuł.
    Pozdrawiam 😀
    www.wspolczesnabiblioteka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam w zeszłym roku. Mi też się bardzo podobała i planuję przeczytać drugą książkę autorki 😁
    Pozdrawiam
    subjektiv-buch.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń