środa, 9 grudnia 2020

Kosmoliski - Marek Marcinowski - Recenzja patronacka (132/2020)

 


Tytuł: Kosmoliski

Autor: Marek Marcinowski

Wydawnictwo: Anatta

Rok wydania: 2020

Osobiście bardzo lubię czytać książki dla dzieci. Wiele się z nich dowiaduję, radość sprawia mi patrzenie na zasłuchanie moich dzieci a nawet ich pytania. Gdy książkę zdobią piękne obrazki to już w ogóle jestem kupiona. 

Tak właśnie było w przypadku Kosmolisków. Od jakiegoś czasu moja prawie 7- letnia córka interesuje się na przemian kosmosem i dinozaurami ale na zasadzie atlasów ze zdjęciami i wyklejankami. Gdy zobaczyłam bajkę z fabuła, która przemyca wiedzę o kosmosie wiedziałam, że będzie to strzał w dziesiątkę.

Kosmoliski to historia rodzeństwa, Sary i Krzysia, którzy razem z Kosmoliski wyruszają poznać Kosmos. Liski opowiadają, odpowiadają na pytania ale są pod wrażeniem wiedzy, którą dzieci już posiadają. Poznajemy planety, słońce, księżyc, satelity.

Kosmoliski to nauka przez zabawę. Pochłnełyśmy książkę w dwa wieczory. 7 latka słuchała z uwaga, dla 3.5 latki tekstu za dużo, ale obrazki robią robotę i przyciągają uwagę dziecka. Może taki maluch nie słucha uważnie, ale jakieś wiadomości zostają w głowie skoro później wymienia z pamięci kilka planet. Ja sama jako rodzic odświeżyłam sobie wiedzę podczas czytania. Same korzyści.

Warto inwestować w rozwój dzieci. Nauka przez zabawę, ciekawostki o świecie, kolorowe obrazki, sprawiające dziecku przyjemność to wszystko co dostajecie do swoich rąk wraz z tą książką. Bardzo wartościowa pozycja, zapewniam, i podpisuję się pod nią całym sercem. Twarda okładka sprawi, że książka posłuży długie lata niejednemu dziecku.

Moja ocena: 9/10

DOROTA 

Za możliwość przeczytania książki i objęcia jej patronatem medialnym dziękuję autorowi. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz