niedziela, 18 sierpnia 2019

Perfrkcyjna żona - J P Delaney (94/2019)





Tytuł: Perfekcyjna żona
Autor: J.P.Delaneey
Wydawnictwo: OTWARTE
Rok wydania: 2019
Ilość stron: 444


Kiedy Abby budzi się w szpitalu, okazuje się, że miała wypadek. Mężczyzna, który jest przy jej boku podaje się za jej męża lecz nie wyjaśnia jak doszło do wypadku. Powoli wychodzą na światło dzienne nowe fakty. Twój mąż dokonał rewolucji naukowej i stworzył replikę swojej zaginionej żony, którą właśnie jesteś. A Abby jest utalentowaną artystką, zapaloną surferką, kochającą matką i perfekcyjną żoną. Dowiadujesz się, że 5 lat temu miała straszny wypadek. 
Tim nie potrafił się pogodzić ze strata żony.

Gdy Abby powoli dociera do nowych informcji na temat swojego męża i swojej przeszłości, przedstawiona wersja męża coraz mniej do nich pasuje.
Czy nowa Abby jest niebywałym pomnikiem Tima o nieprzemijającej miłości czy stworzył ją do innych celów?

Kochani powiem wam, że już dawno nie czytałam tak nowoczesnej i innej ksiazki. J.P. Delaney jest znany ze swoich nietuzinkowych powieści. Potrafi tak namieszać w głowie czytelnikowi, że jeszcze długo po przeczytaniu książki krążysz myślami wokół niej.

Po przeczytaniu opisu książki byłam przekonana że to będzie świetny thriller psychologiczn. I niewątpliwie jest tyle, że z dodatkiem innowacyjnej technologii. 

Książka porusza również bardzo ważny temat autyzmu u dziecka. Mamy w powieści przedstawioną namiastkę życia z chorym dzieckiem od rozpoznania choroby po wszelkie próby terapii. Bardzo dużo informacji, które otwierają oczy i umysł. Jak pracować z takim dzieckiem, mówić by słuchało i cała otoczka funkcjonowania w życiu. Ja osobiście chłonęłam każdą informację ,gdyż nigdy nie miałam do czynienia tak naprawdę z tą chorobą a zawsze warto dowiedzieć się nowych rzeczy.

Perfekcyjna żona to książka, która budzi bardzo dużo emocji tak jak wcześniejsze książki autora. Fabuła bardzo ciekawa, lecz jak dla mnie było troszkę za dużo technologii i informacji z tym związanych. Zapewne fani takich tematów będą wniebowzięci.
Historia Abby jest sama w sobie bardzo niezwykła, intrygująca. Wprowadza stan psychozy i nie do końca wiadomo komu można ufać, a komu nie. Pełna zagadek i zwrotów akcji. Kiedy myślałam, że już jestem tak blisko rozwiązania zagadki to okazuje się, że wcale nie jest to takie proste jak by się wydawało. 

Książka napisana jest z dwóch perspektyw -Abby kiedy się budzi w szpitalu i 5 lat wcześniej, kiedy zaczęła pracę w firmie Toma. 
Autor pozostaje niezmienny w swojej twórczości. Wodzi czytelnika za nos, niepokoi i wciąga oraz manipuluje. Akcja toczy się powoli, ale i każdą kolejną kartką zaskakuje. Autor bardzo mocno skupił się na psychice bohaterów i ich zachowaniu. 

Polecam siegnąć po tą powieść i sprawdzić samemu jak daleko można wybiec w przeszłość i idealizm.

Moja ocena 8/10

MONIKA

Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwu OTWARTE




1 komentarz: