czwartek, 15 sierpnia 2019

Właśnie tak! - Anna Szafrańska (93/2019)


Tytuł: Właśnie tak!
Autor: Anna Szafrańska
Wydawnictwo: Novae Res
Rok wydania: 2018
Ilość stron:
ISBN:

Stefania Trocka na pierwszy rzut oka ma wszystko o czym niejedna z nas może tylko marzyć. Szafa z najmodniejszymi ubraniami pęka w szwach, figura modelki, cięty język i pewność siebie, własne mieszkanie w Warszawie, posada w poczytnym piśmie oraz sławę jako autorka powieści dla nastolatek. Pod tą powłoką skrywa się jednak głęboko poraniona, zagubiona i przerażona młoda kobieta, która straciła rodziców, uciekła z rodzinnej miejscowości, która od lat nie widziała swojej cioci, babci i kuzynki a teraz dostała od siostry ciotecznej zaproszenie na ślub. Tylko, że kuzynka wstępuje w związek małżeński z byłym chłopakiem Stefci. Czy może być coś gorszego niż powrót po latach do rodzinnej miejscowości i stawienie czoła swoim demonom? Oj gdyby tylko Stefi wiedziała co czeka ją w Drzewicy, czyje głębokie spojrzenia przyciągnie i jak to odmieni jej calutkie życie pewnie zastanowiła by się dwa razy... A może wszystko wyjdzie dziewczynie na dobre i w końcu mur, który wokół siebie zbudowała się rozpadnie?

Sięgając po Właśnie tak! nastawiałam się przede wszystkim na lekką, zabawną komedię i oczywiście taką dostałam. Zabawne komentarze, sytuacje, wpadki głównej bohaterki bawiły, zaskakiwały i zapewniały mi niemałą rozrywkę. Dostałam jednak coś znacznie więcej. Niby lekka powieść, ale jednak autorka sprytnie między wersami przemyca poważne problemy, obok których nie da się przejść obojętnie. Główna bohaterka wiele przeszła, ma ogromne problemy rodzinne, blokadę przed zaangażowaniem w związki i przed głębszymi uczuciami. Często przemawia przed nią zazdrość, emanuje od niej ból, ale jednocześnie pewność siebie, niezależność, sukces. Cudownie przedstawione relacje rodzinne pomiędzy kuzynkami, wnuczką a babcią wzruszały mnie dogłębnie i to już od pierwszych stron. 

Pojawia się też wątek miłosny, nie pozbawiony komplikacji i zawirowań. Bardzo duży plus za wysmakowane, nienachalne a jednocześnie podkręcające atmosferę sceny intymne. Nie wiem jak to się autorce udało ale ja jestem pod wrażeniem. Połączenie komedii, powieści obyczajowej oraz lekko erotycznej - mistrzostwo. Ubawiłam się doskonale, a autorka wciągnęła mnie w świat bohaterów do tego stopnia, że naprawdę nie mogłam się oderwać. 

Powieść Właśnie tak! to moje pierwsze spotkanie z autorką Anną Szafrańską, ale zdecydowanie nie ostatnie! Przemawia do mnie jej twórczość i nie posiadam się z radości z powodu ponownego spotkania Stefci. Dobrze widzicie- na rynku wydawniczym ukazała się kontynuacja pierwszej części pt Powiedz Tak! Już się nie mogę doczekać! Jeśli jakiś autor mi podpasuje to takich okazji się nie przegapia i sięga po więcej jego powieści. Trafiłam tym razem idealnie w moje gusta! Brawo JA i brawo Anna Szafrańska! Dziękuję za cudowną rozrywkę i oderwanie się od rzeczywistości.

Moja ocena: 9/10

Dorota


Za możliwość przeczytania powieści dziękuję wydawnictwo NOVAE RES


2 komentarze:

  1. Bardzo ciekawa recenzja. Muszę też poznać twórczość tej autorki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Chcę tylko szybko poradzić każdemu, kto ma trudności w jego związku z kontaktem z Dr.Agbazara, ponieważ jest on jedyną osobą zdolną do przywrócenia zerwanych związków lub zerwanych małżeństw w terminie 48 godzin. ze swoimi duchowymi mocami. Możesz skontaktować się z Dr.Agbazara, pisząc go przez e-mail na adres ( agbazara@gmail.com ) LUB zadzwoń / WhatsApp mu na ( +2348104102662 ), w każdej sytuacji życia znajdziesz siebie.

    OdpowiedzUsuń