sobota, 11 kwietnia 2020

Stay away- Weronika Dobrzyniecka (38/2020)



Tytuł: Stay away
Autor: Weronika Dobrzyniecka
Wydawnictwo: Novae Res
Rok wydania: 2020
Ilość stron:


Stay away to kontunuacja losów Etinet oraz Austina, poznanych w pierwszej części Run away. W zasadzie powieść można przeczytać oddzielnie, ale ja polecam sięgnąć od razu po dwa tomy. Kontynuacja bardzo mi się podobała i już wam powiem dlaczego.

Etinet po traumatycznych przeżyciach, porwaniach, zawiedzionej miłości, zamieszkuje w Paryżu. Ma pracę, studiuje, spotyka się z cudownym chłopakiem. Jej życie to istna sielanka. Do czasu... Na swoim urodzinowym przyjęciu wydaje jej się, że widziała Austina - jej wybawiciela, miłość, ale i niebezpiecznego chłopaka, dla którego życiem jest zabijanie gangsterów. Chłopak jednak ucieka, ale następujące po tym wydarzeniu zdarzenie tylko utwierdzają Eti w tym, że coś się dzieje. Listy z pogróżkami, tajemniczy obserwujący ją mężczyzna w kapturze, pojawienie się Austina i trójki jego przyjaciół, porwania, pościgi, sekrety i kłamstwa dowodzą, że ktoś znowu ktoś czyha na życie Etienette.

Powieść Stay away ma w sobie dobrą energię. Przyciąga jak magnes a ja mam na potwierdzenie tego swój własny wyznacznik. Gdy wracam z pracy po nocnej zmianie teraz o 4 rano i siadam i wiem, że muszę jeszcze choć trochę poczytać kosztem własnego snu to wiedzcie, że książka musi być tego warta. Ta dokładnie taka była. Podczytywałam ją w każdej wolnej chwili, tak mnie zaciekawiła. Jej dynamika sprawiała, że czytelnik czuł się jak na kolejce górskiej. Nagłe zwroty akcji zapierały dech w piersiach, zakończenie i rozwiązanie wszystkich komplikacji dosłownie wbija w fotel. Żeby już tak strasznie nie słodzić to powiem, że kilka wątków rozwinęła bym lekko, ponieważ zostały bez wyjaśnienie, ale to są naprawdę drobniutkie sprawy, których się normalnie nie zauważa.

Bardzo ciekawie pokazana jest relacja między głównymi bohaterami. Coś w deseń - Miłość wszystko zwyciężą, zawsze wybacza. Pomimo konfliktów, ranienia siebie nawzajem bohaterowie jednak stawiają na swoje uczucia i walczą o siebie jak tylko mogą. W tej części swoją dojrzałością zaskoczyła mnie Etinet. Podejmowała racjonalne, mądre decyzje, pokazała pewność siebie, odpowiedzialność. Austin zaś mnie troszkę denerwował. Wiem, ze gra toczyła się o wielką stawkę, ale często tracił głowę i opanowanie. 

Podsumowując, Stay away to bardzo miła odskocznia od własnych problemów, od zwykłych książek obyczajowych, czy kryminałów. Łączy w sobie romans, kryminał, młodzi, charakterni bohaterowie nadają jej wyrazistości. Czyta się szybko, autorka pisze przystępnym językiem. Dużo plusów, dlatego z czystym sumieniem polecam. 

Moja ocena: 9/10

DOROTA


Za możliwość przeczytania powieści dziękuję wydawnictwu Novae Res




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz