sobota, 13 czerwca 2020

To, co bliskie sercu - Katherine Center (63/2020)



Tytuł: To, co bliskie sercu
Autor: Katherine Center
Wydawnictwo: Muza SA
Rok wydania:2020
Ilość stron: 475

Katherine Center miałam okazję poznać przy lekturze Milion nowych chwil. Sięgając po najnowszą powieść wiedziałam, że będzie bardzo dobra i nie zawiodłam się.

Główną bohaterką powieści jest Cassie, która pracuje w straży pożarnej. Jest odważna, sumienna, obowiązkowa, ale nikogo bliżej do siebie nie dopuszcza. Uważa, że miłość jest dla słebeuszy a tak na prawdę to opuszczenie przez matkę oraz koszmary z przeszłości sprawiły, że kobieta zamyka się w swojej skorupie. Niespodziewanie jej matka prosi ją o pomoc gdyż jest chora i Cassie chcąc nie chcą przenosi się do niej oraz nowej jednostki strażackiej, gdzie już nie jest tak miło i przyjemnie. Teraz walczy ona ze swoimi ranami, uprzedzeniami kolegów i nagłymi porywami serca. 

To, co bliskie sercu jest powieścią absolutnie fantastyczną. Zaciekawia już od pierwszej strony, a choć akcja nie mknie spektakularnie to nie oderwiemy się od niej. Ta książka wprowadziła mnie w taki cudownie błogi stan, ukoiła moje emocje choć zdarzały się i łzy. Mnogość problemów poruszanych przez autorkę nie przytłacza ale zmusza do przemyśleń. Przeczytamy o dyskryminacji kobiet, o ich molestowaniu, o potędze wybaczenia oraz o tym iż miłość wcale nie jest dla słabeuszy ale właśnie dla ludzi ogromnie odważnych i silnych. Zanurzymy się w świat straży pożarnej, poznamy z czym muszą się ini zmagać, oraz niekiedy zabawne życie zza kulis czyli z remizy. 

Główna bohaterka Cassie mnie oczarowała swoją siłą, determinacją. Początkowo myślałam, że ma ona potrzebę udowadniania jaka jest dobra we wszystkim, ale koniec końców zrozumiałam, że ona wszystkimi sposobami starała się zasłużyć na szacunek uprzedzonych kolegów po fachu. 

Urzekł mnie wątek miłosny, z jednej strony zakazany z drugiej ogromnie piękny, delikatny. I dziękuję autorce za to iż poprzez tą powieść pokazała, że zawsze należy podążać za głosem serca, nie bać się konsekwencji.

Koniecznie zwróćcie uwagę na tą powieść. Idealna propozycja teraz na czerwcowe wieczory z lampką wina lub herbatką. Ja polecam serdecznie.

Moja ocena 10/10

DOROTA

Za możliwość przeczytania powieści dziękuję wydawnictwu Muza SA




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz