środa, 26 sierpnia 2020

Jak nie zostałam influencerką - Majka Nowak (92/2020)



Tytuł: Jak nie zostałam influencerką

Autor: Majka Nowak

Wydawnictwo: Filia

Rok wydania: 2020


W XXI wieku Instagram to już codzienność. Prywatne konta z naszymi zdjęciami to wirtualny album, pamiętnik. Wiele osób pokazuje swoje podróże, ubrania skupiając przy sobie wiele tysięcy obserwatorów i zarabiając pieniądze. Nic dziwnego, że powstała powieść komediowa o Instagramie.

Główna bohaterka Majka Nowak właśnie traci pracę i zamiast szukać nowej pracy postanawia zaistnieć jako influencerka. Dziedzina jest jej obojętna, byle by tylko zajęcie przynosiło olbrzymie pieniądze i sławę.

Powieść to krótkie rozdziały zatytuowane popularnymi hasztagami takimi jak #beauty #fashion #fit. Mamy również dekorowanie wnętrz, fotografię, podróże, zwierzęta i dzieci. Majka postanawia sprawdzić się w każdej dziedzinie z różnym skutkiem.

Poznajemy Majkę. Zabawną, lekko otyłą, uwialbiającą wino, pizzę i seriale dziewczynę. Mierzy się ona z kontami na Instagramie i popełnia mnóstwo wpadek a pomyłka goni pomyłkę. Początkowo jest bardzo zabawnie, śmieszą mnie kłopoty bohaterki ale z każdym kolejnym rozdziałem byłam coraz bardziej znużona. Miałam wrażenie, że cały czas kręcimy się w kółko, wszystko zrobiło się bardzo przewidywalne, a całość coraz mniej śmieszna. 

Pomysł na fabułę był sympatyczny, na pewno nowy, niecodzienny ale spodziewałam się innego zakończenia. Zabawnie było tylko w połowie, reszcie coś brakło. Powieść na szczęście niedługa, ale drugi raz już bym po nią nie sięgnęła. Nie wniosła w moje życie absolutnie niczego i nie skłoniła do najdrobniejszego przemyślenia. Jako czysta komedia sprawdziła się tal sobie bo i komedie spotkałam lepsze choć kilka razy się pośmiałam dlatego nie skreślam powieści całkiem.

Jeśli chcecie się przekonać jak potoczyła się przygoda Majki z Instagramem to zapraszam. Może akurat wam powieść spodoba się bardziej.

Moja ocena: 5/10

DOROTA

Za możliwość przeczytania powieści dziękuję wydawnictwu Filia



1 komentarz:

  1. Zastanawiałam się nad tą powieścią, bo ostatnio jest jej trochę w internecie, jednak dochodzę do wniosku, że nie dla mnie.... Recenzja mi wystarczy.

    OdpowiedzUsuń