niedziela, 2 sierpnia 2020

Życie za życie - Alex Dahl (83/2020)



Tytuł: Życie za życie
Autor: Alex Dahl
Wydawnictwo: Filia
Rok wydania: 2020
Ilość stron: 408

Alice Miller od roku pogrążona jest w żałobie. Jej 5-letnia córeczka Amelie tonie a kobiecie pomagają tylko tabletki i alkohol. Przeżywa żałobę na swój sposów, oddala się od męża. Niespodziewanie dowiaduje się o istnieniu dziewczynki, która żyje tylko dlatego, że przeszczepiono jej serce Amelie. W głowie Alice rodzi się straszny plan.

Ja się pytam gdzie jest ten straszny plan? Czekam i czekam i się nie bardzo doczekałam. Sięgając po Życie za życie i biorąc pod uwagę opis oczekiwałam porządnego thrillera, sensacji a dostałam taką mocniejszą powieść obyczajową z elementami dramatu. 

Przeczytamy bardzo dużo na temat żałoby głównej bohaterki. Ten temat jest wałkowany w kółko, jak ona się czuje, co myśli, co robi. A gdzie ten thriller? Może pod koniec kilka akcji jest mocniejszych jednak nie zamazuje to całości, która dla mnie thrillerem nie była. 

Niemniej jednak fabuła była ciekawa. Dowiedziałam się dużo o przeszczepach, o teorii pamięci komórkowej, kiedy osoba z nowym narządem czasem przejmuje zachowania dawcy. Główna bohaterka wzbudzała we mnie momentami współczucie ale i podziw za niektóre intrygi, które zakiełkowały jej w głowie. Jej stan psychiczny zdecydowanie nie był dobry i można się było zastanawiać co jeszcze wymyśli. Jej działania jednak były zbyt subtelne jak na soczysty thriller. Fajny pomysł na fabułę ale jakby niedopracowany.

W moim odczuciu książka bardziej psychologiczna aniżeli sensacyjna, ale poruszająca ciekawy temat. Nie jestem więc całkowicie na nie. A może ktoś akurat lubi takie spokojniejsze tematy to Życie za życie będzie idelane.

Moja ocena 6/10

DOROTA

Za możliwość przeczytania powieści dziękuję wydawnictwu FILIA


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz