sobota, 23 maja 2020

Lista, która zmieniła moje życie - Olivia Beirne (51/2020)


Tytuł: Lista, która zmieniła moje życie
Autor: Olivia Beirne
Wydawnictwo: Albatros
Rok wydania: 2020
Ilość stron: 352

Skusiłam się na tą powieść bo tak jak lubię przy książkach płakać tak uwielbiam się również śmiać. Nie zawiodłam się, a niekontrolowane wybuchu śmiechu podczas lektury ściągały na mnie spojrzenia innych. A co tam!

Lista, która zmieniła moje życie to historia dwudziestosześcioletniej Georgii, która uwielbia wino, przesiadywanie na kanapie przed telewizorem, nie znosi randek, wysokości i sprawdzania swojego stanu konta. Mimo, że jest rysowniczką zatrudnioną w poważnej firmie to zajmuje się organizacją ślubu swojej szefowej i spełnianiu jej najdziwniejszych zachcianek, Śpiewające niedźwiedzie, kuce szetlandzkie uśmiechające się na zawołanie to tylko niektóre fanaberie. Pewnego dnia, życie dziewczyny zmienia się na zawsze, Jej ukochana siostra Amy dowiaduje się o chorobie, która uniemożliwi jej realizację zadań z "Listy rzeczy do zrobienia przed trzydziestką. Prosi o pomoc Georgię i wymyśla dla niej listę zadań, która ta ma wykonać przed swoimi urodzinami. Dziewczyna się zgadza i nawet nie podejrzewa jak ta lista zmieni jej życie, jak nauczy ją prawdziwie żyć.

Jak już wspominałam książka jest bardzo dobrą komedią. Komizm znajdujemy w niemal każdym słowie i czynie głównej bohaterki. Czasem zachowuje się ona jak taka typowa fajtłapa, ale za to jej komentarze są ironiczne, sarkastyczne- takie jak lubię. Dziewczyna poprzez wykonywanie zadań z listy pakuje się w wiele szalonych i zabawnych sytuacji. Znajdziemy tutaj również wątek romantyczny, który jednak nie przebija się na pierwszy plan ale dla mnie to plus bo nie szukałam akurat romansu do czytania. Kolejnym poruszanym tematem jest nieuleczalna choroba Amy, jednak ukazana w subtelny sposób nie przytłacza powieści, która dalej zostaje komedią. 

Najważniejsze dla mnie, co znalazłam w tej książce to ukazana wielka, głęboka, silna siostrzana wieź. Cała powieść oparta jest na tym, że Georgia realizuje zadania z listy i robi to wszystko właśnie dla swojej siostry. Dba o nią, gotuje jej, jest zawsze kiedy tamta tego potrzebuje. Na początku denerwowało mnie to, bo przecież Georgia ma swoje życie, ale później wszystko zrozumiałam. Siostrzana miłość nie ma sobie równych, taka relacja jest cudowna, jest na całe życie bez względu na wszystko i to ogromnie mnie wzruszyło i zachwyciło ponieważ sama mam siostrę, która jest dla mnie ogromnie ważna.

Lista, która zmieniła moje życie to przezabawna opowieść, którą czyta się lekko i szybko. Pod otoczką zabawy i luzu znajdziemy jednak poruszane poważne tematy, emocje co uzupełnia powieść i stawia ją na wysokim miejscu w klasyfikacji moich ulubionych książek. Książka was nie zmęczy, zrelaksuje i zapewni dobrą zabawę - kto wie, może same stworzycie własną listę zadań do wykonania? Ja się już nad moimi zastanawiam, bo trzeba żyć i korzystać z okazji jakie daje nam los. Trzeba brać życie pełnymi garściami - tego nauczyła mnie ta książka. Polecam wam ją serdecznie.

Moja ocena : 9/10

DOROTA

Za możliwość przeczytania powieści dziękuję wydawnictwu ALBATROS

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz