sobota, 16 maja 2020

Powiedz mi, jak będzie - Sylwia Trojanowska (49/2020)



Tytuł: Powiedz mi, jak będzie
Autor: Sylwia Trojanowska
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Rok wydania:2020
Ilość stron:

Los chce ze mną grać w pokera, raz mi daje, raz zabiera... Tymi słowami z piosenki Zenona Martyniuka można idealnie opisać najnowszą powieść Sylwii Trojanowskiej.

Powiedz mi, jak będzie to opowieść o trzech osobach, których losy w pewnym momencie się przecinają. Wojciech to taksówkarz, który poznając Annę uważa, że wygrał los na loterii. Lekarka Kinga wchodąc w związek nie spodziewała się, że będzie on specyficzny, bardziej na odległość niż na miejscu, a ukryta pod grubym korzuchem prawda co do tej relacji burzy spokój na długie dni. Psychoterapeutka Aleksandra ma kochającego męża, ale do szczęścia brakuje jej tylko dziecka. Los jednak bywa przewrotny i testuje ją, ile nieszczęść ta zdoła przetrwać.

Choć Sylwia Trojanowska porusza ogromnie trudne tematy w swojej powieści to jednak uderza nas ona swoim ciepłem i spokojem. Ogrom emocji niekiedy wyciska łzy to z drugiej strony zachwycamy się delikatnością, wyczuciem autorki podczas opisywania bolesnych treści. Choć przeczytamy o przewrotności losu, o tym, że nic nigdy nie jest nam dane na zawsze, na życiowej drodze piętrzą się problemy to Powiedz mi, jak będzie daje wielką nadzieję, że człowiek jest w stanie pozbierać się nawet po najbardziej traumatycznych przeżyciach. Bardzo pomocny jest czas, druga osoba, czasem zbieg okoliczności, jedna zasłyszana inormacja, która błaha a zmienia życie.

Powiedz mi, jak będzie to książka o blaskach i cieniach zwykłego, ludzkiego życia, z kalejdoskopem emocji, bagażem doświadczeń. Autorka pokazuje troski, kłopoty, wielkie nadzieje i małe potknięcia, ogromne straty i delikatne uśmiechy. Pisze o tym w tak interesujący sposób, że od lektury nie sposób się oderwać.

Kochani, to nie jest zabawna komedia, ale prawdziwa do granic możliwości życiowa powieść kierowana zwłaszcza do kobiet, aby delikatnie popchnąć nas do podejmowania niektórych decyzji, aby dać nam nadzieje, że po najgorszej burzy wychodzi słońce. Nie zawiedziecie się, zapewniam.

Moja ocena 9/10

DOROTA

Za możliwość przeczytania powieści dziękuję wydawnictwu Czwarta Strona



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz