piątek, 20 listopada 2020

Grzeszne święta. Antologia (125/2020)

 


Tytuł: Grzeszne święta 

Autor: Paulina Świst, K. N. HANER, Anna Wolf, Kinga Litkowiec, Agata Suchocka, Anna Szafrańska, Marta W. Staniszewska, J. B. Granda, Agnieszka Siepielska, Anna Bellon

Wydawnictwo: AKURAT

Rok wydania: 2020


Antologie, czyli zbiór opowiadań, kilka historii w jednej książce to specyficzny rodzaj powieści. Albo się je kocha albo nienawidzi. Kiedy ja zbliżam się już powoli do tej nienawiści ponieważ każda historia dla mnie kończy się za szybko to zaraz przypominam sobie, że mam wielu autorów i autorek na raz pod ręką. Że już po krótkim opowiadaniu mogę stwierdzić na przyszłość czy styl mi się podoba. Że choć krótko to nad wyraz treściwie a reszta to trening dla wyobraźni.

Książka Grzeszne święta już za mną i bardzo się cieszę że znalazła się na mojej półce. Wiadomo, że żadnemu czytelnikowi nie spodobają się w równym stopniu wszystkie opowiadania które dostanie. Mnie jedno zaskoczyło, drugie rozbawiło, trzecie wywołało rumińce, jeszcze inne było oderwane od rzeczywistości, że nie przypadło mi do gustu. I tak będzie zawsze, e jak już mówiłam są to krótkie opowiadania więc nie traci się na ich przeczytanie dużo czasu. 

Te tutaj łączy akcja, która dzieje się w okolicach świat a także to iż są to opowieści z pieprzykiem. W jednych jest tej namiętności więcej, w innych mniej, w dużej mierze zależy to od autorki ale ogólnie rzecz biorąc połączenie atmosfery świąt i wybuchającego erotyzmu to strzał w dziesiątkę. Coś innego, świeżego, nie oklepanego i przez czytelniczki uwielbianego. A nóż jakaś inspiracja?

Po każdym opowiadaniu znajduje się też przepis świąteczny. Znajdziemy gorąca czekoladę, ciasteczka, pierożki, paszteciki, pierniki a nawet drinki. Skradło to moje serce totalnie i niektóre przepisy wyprubuję na pewno. Dodatkowo mam takie poczucie poznania autora jeszcze bardziej dzięki tym właśnie przepisom. To jest u mnie duży plus. Przeczytajcie i pokosztujcie pyszności sami... lub w doborowym towarzystwie najlepiej kochani.

Moja ocena: 7.5/10

DOROTA

Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwu AKURAT

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz