wtorek, 24 listopada 2020

Otwórz się na miłość - Natalia Sońska (127/2020)



Tytuł: Otwórz się na miłość

Autor: Natalia Sońska

Wydawnictwo: Czwarta Strona

Rok wydania: 2020

Kto raz zasmakował w serii zakopiańskiej autorstwa Natalii Sońskiej ten przepadł na zawsze. Te opisy górskich krajobrazów, ten klimat Zakopanego, wyprawy w góry, które zachęcają do spakowania się na wycieczkę. Te emocje i uczucia, życiowe problemy bohaterów, które wylewają się z kart powieści. Ta dobroduszna stara góralka, babcia Aniela i jej niesamowite rady, stawiające człowieka do pionu. W najnowszej powieści Natalii nie zabrakło żadnego elementu, ale znalazłam parę drobniutkich ale...

Otwórz się na miłość to historia delikatnej, zamkniętej w sobie, wycofanej i nieśmiałej Ani. Dziewczyna była wychowywana tylko przez zbiorczą i egoistyczną matkę, która chowała ją pod kloszem zupełnie jak wiedźma Roszpunkę na wieży. Teraz Ania stroni od ludzi, jest typowa introwertyczką, nie ma wielu znajomych. Przypadek sprawia, że poznaje Aleksandra i powoli, krok po kroku wychodzi ze swojej skorupki. Zła wiedźma jednak wciąż kryje się w mroku, zło nie śpi. Czy dziewczyna zdobędzie się na odwagę i zawalczy w końcu o swoje życie i szczęście?

Bardzo podobała mi się ta powieść, ale jeśli mam być szczera to wcześniejsze były lepsze. Tutaj mamy za mało tej górskiej i zakopiańskiej atmosfery. Nawet świat mamy za mało i babci Anieli z jej radami i góralskim akcentem też mi było za mało. Autorka bardzo skupiła się na psychice głównej bohaterki a ja... jakbym o sobie czytała. Bardzo utożsamiałam się z Anią a ubranie w literackie słowa jej zachowanie, przemyślenia, problemy pomogły mi zdefiniować siebie na nowo. Ta psychoanaliza nie przytłacza jednak, stanowi tło dla wspaniałej historii jaka powstała w wyobraźni Natalii Sońskiej.

Poruszane problemy, o których czytamy są tak bliskie czytelnikom, że powieść tą skradnie serca wielu. Problemy z rodzicielką, niedomówienia w związku, mobbing, brak asertywności i konsekwencje takiego zachowania. Dzieje się dużo, ale wszystko jest tak pasjonujące, że przez powieść się płynie. Dodatkowo Kraków i jego magiczne miejsca i wiadomo, zakopiańskie szlaki, mróz i śnieg. Jeśli szukacie delikatnej, ciepłej powieści z morałem to ta będzie idealna.  Polecam zreszta wszystkie powieści tej serii ponieważ z bohaterami żyjecie się jak z najbliższymi przyjaciółmi a góry pokochacie całym sercem.

Moja ocena 9/10

DOROTA

Za możliwość przeczytania powieści dziękuję wydawnictwu Czwarta Strona

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz