poniedziałek, 1 lutego 2021

Dlaczego właśnie ja - E. G. Scott (5/2021)



Tytuł: Dlaczego właśnie ja

Autor: E. G. Scott

Wydawnictwo: MUZA SA

Rok wydania: 2021


Wiecie, albo i nie ale bardzo ciężko znaleźć mi dobry thriller psychologiczny a tutaj trafiłam w dziesiątkę!

Dlaczego właśnie ja to wciągająca historia Charlotte, która kiedyś była neurochirurżką, a teraz razem z przyjaciółką Rachel prowadzi zakład masażu i akupunktury. Do jej poukładanego na nowo życia nadciągają problemy. Znika chłopak Charlotte, ona dama zostaje uwikłana w zabójstwo młodej kobiety, kolejne trupy zastają na w najmniej oczekiwanym momencie. Do tego relacja z matką nie jest idealna a bolesna przeszłość znowu daje o sobie znać. Ktoś ewidentnie chce dopiec kobiecie, ale ona nie ma pojęcia kto to taki i zadaje sobie tylko pytanie Dlaczego właśnie ja? 

Lektura tej powiesci sprawiła mi naprawdę wielka przyjemność. Początek spokojniejszy, ale końcówka? Zburzyła całkowicie wszystkie moje założenia i domysły. Powieść była ogromnie wciągająca, miała niesamowity magnetyzm, czytało się ją szybko i ze stale rozbudzaną od nowa ciekawością co dalej, co dalej. Czułam również niepokój, a lubię czuć go podczas lektury. Zakończenie zwaliło mnie z nóg, nie było szans domyśleć się go wcześniej.

Powieść pisana z perspektywy kilku osób, w tym detektywów prowadzących śledztwo. Tajemnica goni tajemnice a my z niecierpliwością czekamy na rozwiązanie. Jedna wyjaśnioną sprawa jednak nawarstwia kolejne do odkrycia, podejrzanym może być każdy, winnych może być wielu. Czy prawda zawsze wyzwala? Świetna gra na emocjach, zaskakiwanie czytelnika stałe utrzymuje jego uwagę na powieści co dla mnie jest ogromnym plusem.

Dlaczego właśnie ja była zdecydowanie jedną z lepszych książek jakie ostatnio miałam okazję czytać z gatunku thrillerów psychologicznych. Jestem pewna, że i wam się spodoba. 

Moja ocena 9/10

DOROTA 

Za możliwość przeczytania powieści dziękuję wydawnictwu MUZA SA 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz