niedziela, 28 lutego 2021

Idealny ślub - Lucy Foley (10/2021)

 


Tytuł: Idealny ślub

Autor: Lucy Foley

Wydawnictwo: Filia

Rok wydania: 2021


Te tajemnice, te sekrety, ta ukrywana zazdrość, rodzinne waśnie, skomplikowani bohaterowie, ścigająca ich przeszłość - wreszcie znalazłam idealny thriller psychologiczny.

Idealny ślub to opowieść o Jules i Willu, którzy na odciętej od świata irlandzkiej wysepce zamierzają się pobrać. Młodzi, piękni, zakochani, obracający się w świecie celebrytów stawiają na tak ekstrawagancki krok jak ceremonia na maleńkiej wysepce wśród bagien, torfowisk, wzburzonych fal. Goście napływają łodziami, wśród nich rodzina, przyjaciele z lat szkolnych, osoby towarzyszące. Co może się popsuć?

Z czystym sumieniem stwierdzam, że historia wciągnęła mnie totalnie. Narracja prowadzona zarówno w pierwszej osobie (kilka głównych bohaterów ma tutaj swój głos), jak i trzecioosobowo pozwala na zagłębienie się w tą historię totalnie. Początkowo nie ma spektakularnych akcji, ale autorka podrzuca nam smaczki z przeszłości, półsłówka, tajemnice, która bardzo rozbudzają nasza ciekawość. W kulminacyjnym momencie wszystko wychodzi na jaw, wszystko tak pięknie się ze sobą łączy, że aż nie mogłam w to uwierzyć, a jednocześnie zakończenie i tak zaskakuje.

Choć thrillery psychologiczne nie są moim ulubionym gatunkiem to ten zdecydowanie polecam. Wciąga od pierwszej strony a jednocześnie mamy tutaj taki przekrój bohaterów i różnych zachowań, którym przyglądamy się z bliska, że głowa mała. Jest ciekawie, dynamicznie, tajemniczo przez co książkę się nie czyta tylko ją pochłania.

Idealnego ślubu nie było, ale thriller za to dla mnie perfekcyjny.

Moja ocena 9/10

DOROTA 

Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwh FILIA 

3 komentarze:

  1. Do tej pory przeczytałam tylko jeden thriller psychologiczny i bardzo mi się podobał, mimo że obawiałam się książek tego typu. Miejsce akcji "Idealnego ślubu" już samo w sobie mnie zachęca do czytania :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie również bardzo przypadła do gustu :) Genialny thriller, który niesamowicie wciąga :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Moje małżeństwo było prawie u kresu, kiedy zobaczyłam komentarz o człowieku o imieniu Dr DAWN, który pomaga ludziom w odzyskaniu współmałżonka i skontaktowałam się z nim na szczęście dla mnie rzucił zaklęcia po 24 godzinach mój kochanek wrócił do mnie od tego czasu moje małżeństwo jest stabilne dzięki za wszystko co dla mnie zrobił zapewniam cię o kontakt z nim,
    jest biegły w następujących zaklęciach:
    * zaklęcia miłosne
    * zaklęcia małżeńskie
    * magia pieniędzy
    * zaklęcie szczęścia
    * Czary pociągu seksualnego
    * Magia leczenia AIDS
    * Jaskinia kasyna
    * Usunięto przeklęte jaskinie
    * Zaklęcie ochronne
    * Magia loterii
    * Szczęśliwe zaklęcia
    * Zaklęcie płodności
    * Pierścień telekinezy 💍
    WhatsApp: +2349046229159

    E-mail: dawnacuna314@gmail.com

    OdpowiedzUsuń