piątek, 18 maja 2018

Dziewczyna z warkoczami - Anna H. Niemczynow







Tytuł: Dziewczyna z warkoczami
Autor: Anna H. Niemczynow
Wydawnictwo: FILIA
Rok wydania: 2018
Ilość stron: 458
ISBN:978-83-8075-396-9





Na okładce widziałam siebie... Tytuł, jakby o mnie... Dziewczyna z warkoczami, blondynka, młoda studentka pedagogiki... Przecież ja musiałam przeczytać tą książkę! 

Paulina to glówna bohaterka powieści, młoda, energiczna, mega pozytywna dziewczyna, która właśnie kończy studia pedagogiczne, ale tak na prawdę nie wie co zrobić ze swoim życiem. Poznaje o ponad 20 lat starszego Mikołaja, do którego czuje magnetyczne przyciąganie. Z wzajemnością zresztą. Para postanawia przeżyć przygodę życia- Mikołaj, dobrze sytuowany prawnik może pokazać dziewczynie uroki Szczecińskich restauracji,zabiera ją na przejażdzki swoim ferrari, oferuje świetny seks, daje poczucie, że to w końcu nią ktoś się opiekuje. Paulina wprowadza w jego życie energię, świeżość, radość, stawia go na nogi po rozwodzie. Po trzech dniach przygoda powinna się zakończyć, tak jak się umawiali. Każde myśli, że nie ma nic do zaoferowania drugiemu. Każde jednak tęskni do drugiego ogromnie, a po jakimś czasie okazuje się jeszcze, że Paulina jest z Mikołajem w ciąży...Zmienia to postać rzeczy... Mikołaj oczywiście staje na wysokości zadania i pojawia się w domu dziewczyny z pierścionkiem zaręczynowym, który ona z radością przyjmuje. Podczas przygotowań do ślubu na jaw wychodzą jednak takie sekrety które nieźle namieszają w ich dotychczasowym jak i przyszłym, wspólnym życiu. Na jaw wyjdzie przede wszystkim to, kim jest tajemnicza dziewczyna z warkoczami, która wspomina Mikołaj, jego przyjaciel Patryk, rodzice Pauliny... Co ma ona wspólnego z dziewczyną, która też nosi blond warkocze i jest do niej niesamowicie podobna. Prawda okazuje się być szokująca.

Przyznam szczerez, że na początku czytania powieści zupełnie nie polubiłam Pauliny. 24 latka wydawała mi się infantylna, zbytnio wyszczekana, pyskata wręcz, czasami zachowywała się głupio. Związek ze starszym dużo mężczyzną? Jak dla mnie w porządku tylko ona mi jakoś do poukłądanego Mikołaja nie pasowała, bardziej mogła by być jego córką, którą tatuś zabiera na lody... Z każdą kolejną kartką powieści przekonywałam się do niej jednak i wyrobiłąm sobie o Pauli całkiem inne zdanie. Jest ona młoda, szalona, bezpośrednia, radosna, bierze z życia pełnymi garściami, odważna, pogodna, uśmiechnięta, pomocna innym, szczera- po prostu żyje ze wszystkich sił! Nie bała się mówić co myśli, przyznawałą się do swoich słabości, ale i widziała doskonale swoje mocne strony, była pewna siebie. Byłą taka jak ja zawsze chciałam być, ale gdzieś w człowieku zawsze czai się ta niepewność czy należy coś powiedzieć/zrobić czy jednak nie... a co powiedzą inni... Paula nie miała z tym problemu. Związek z dużo starszym mężczyzną budził plotki, lecz nie obchodziło jej to. Żyła dla siebie, nie dla innych. Jej zachowanie wiele mnie nauczyło! Dziękuję autorce za tą bohaterkę!

Anna Niemczynow porusza w powieści wiele problemów. Alkoholizm, narkotyki, adopcja, związek ze starszym mężczyzną, lub dużo młodszą kobietą (jak kto woli), ale również piękna przyjaźń ponad wszystko pomiędzy Dagmarą i Paulą, ale i pomiędzy Mikołajem i Patrykiem, cudowna miłość (partnerska, rodzicielska). Oprócz tego jest tak do rozwiązania kilka sekretów z przeszłości, tajemnice dodają całej powieści smaczku jak ostatnia szczypta przypraw jest idealna do wykończenia potrawy.

Książkę smakuje się powoli, ostrożnie waży każde słowo. Nie można po kartkach przelecieć sobie od tak- zmusza ona do rozmyślań, ale mimo to idealna jest na wiosenne leniwe popołudnia. Akcja nie pozwala czytelnikowi się znudzić, jeśli raz polubimy Paulinę, uczucie to zostaje do końca, mimo iż książka to niezły grubasek- chciało by się więcej. Można się przy niej zrelaksować oraz porozmyślać, przeczytanie jej pozwala spojrzeć na swoje życie z innej perspektywy i na pewno niejeden z Was -czytelników- przewartościuje kilka swoich spraw i decyzji (zupełnie jak ja).
Wiosennie i majowo polecam!


Moja ocena 9/10


Dorota


Kilka słów o autorce:  "Pasjonatka świadomego życia, poszukiwaczka szczęścia bez powodu. Medytuje, modli się, biega, gra na pianinie i śpiewa mantry. Piecze chleb na naturalnym zakwasie. Wierzy w przeznaczenie i często się uśmiecha. Jest żoną Przemysława oraz mamą Remigiusza i Lilianny. Kocha zwierzęta, dlatego na asystentkę wybrała psa. Księżniczka Leia towarzyszy jej podczas pisania książek".
Tekst zaczerpnięty z bloga pani Anny (annaniemczynow.pl) - tak mówi sama o sobie:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz