czwartek, 22 października 2020

Jaśmina - Anna Szafrańska (113/2020)

 


Tytuł: Jaśmina

Autor: Anna Szafrańska

Wydawnictwo: Niezwykłe

Rok wydania: 2020


Takie książki czytać trzeba! Otwierają oczy, otwierają umysł, zmieniają światopogląd, burzą porządek ale budują zrozumienie, empatię. Po takiej lekturze następnym razem dwa razy zastanowimy się zanim pochopnie kogoś ocenimy.

Tom trzeci serii Pink Tattoo zabiera nas na powrót do znanych już bohaterów. Tym razem główne role grać będzie Jaśmina oraz Tymon. Ona pokiereszowana przez życie, ukrywająca swoje tajemnice i przejścia pod maską luzu, arogancji, żartów a on uczący się świata na nowo po pobycie w więzieniu. Wzajemna siła przyciągania jest wielka, potrzeba miłości również, ale nie tak łatwo budować coś dobrego, nowego na zgliszczach jakie pozostawiły okropne doświadczenia.

Ta książka nawet nie była dobra, nawet mi się nie podobała. Ja się w niej zakochałam, a jest fenomenalna. Poszarpała mną, sprawiła, że doceniam każdą sekundę dzieciństwa, obecnego życia. Szanuję autorkę za poruszanie tak ważnych a zarazem bolesnych tematów. Ja zgrzytałam zębami, płakałam, krzyczałam wewnętrznie DLACZEGO! JAK TAK MOŻNA?! Z jednej strony lektura pokazuje jakimi potworami są niektórzy ludzie, jakimi mogą się stać, jak zawiść, zazdrość, ocenianie pomagają dobijać drugiego człowieka. A z drugiej? Miłość leczy, zabliźnia wszystkie rany, cierpliwa jest i wszystko przetrzyma.

Nie uporałam się jeszcze sama z sobą po tej lekturze. Pink Tattoo to jedna wielka rodzina poranionych głęboko ludzi, którzy przez innych, przez braki w systemie wiele wycierpieli. Zwalczyli jednak swoje demony. Ile jest jednak osób, które przez innych już na zawsze zejdą z dobrej drogi? Ile jeszcze ludzi będzie cierpieć przez drugiego człowieka. 

Prawdziwe jest powiedzenie że człowiek człowiekowi wilkiem. Anna Szafrańska bezpardonowo pokazuje nam to w swoich powieściach, ale to jest właśnie samo życie. Nie zamykajmy oczu i uszu gdzy źle się dzieje obok nas. Aniu dziękuję za każde słowo z tej powieści, za każdą naukę i emocję rozrywające serce. Jaśmina jako lektura dała mi wiele i wierzę, że nie tylko mi uzmysłowi kilka ważnych prawd. Nie jest to lekka powieść ale warta każdej sekundy jej poświęconej.

Moja ocena 10/10

DOROTA

Za możliwość przeczytania powieści dziękuję wydawnictwu Niezwykłe

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz