sobota, 25 lipca 2020

Kiedy mnie zobaczyłeś - J.D.Russo (79/2020)



Tytuł: Kiedy mnie zobaczyłeś
Autor: J.D.Russo
Wydawnictwo: Novae Res
Rok wydania: 2020
Ilość stron: 212

Do sięgnięcia po tą książkę skusił mnie opis, chociaż to literatura młodzieżowa. Nie zawiodłam się jednak a książka mnie do siebie przekonała.

Gabrysia i Alicja to siostry bliźniaczki, które niebawem pójdą na studia. Gabi jest przebojowa, wygadana, właśnie wybiera się na staż do Paryża. Alicja to nieśmiała spokojna dziewczyna, która dla siostry zrobi wszystko. Kiedy Kuba, chłopak Gabi traci w wypadku wzrok ta nie chce go zostawiać a jednocześnie nie potrafi zrezygnować z wyjazdu. Postanawiają, że to Ala będzie udawała dziewczynę Jakuba przez miesiąc, a potem wszystki wróci do normy. Czy to jednak będzie możliwe?

Choć to książka typowo młodzieżowa, pisana prostym językiem to jednak nie porusza banalnych spraw. Miłość, przyjaźń nigdy, w żadnym wieku nie są banalne. Do tego problem utraty wzroku przez młodego chłopaka, pomic ofiarowywana przez nie jego dziewczynę. Poświęcenie czy coś więcej?

Fabuła powieści toczy się spokojnym rytmem, ale nie brakuje mocniekszych momentów, zwrotów akcji. Zakończenie następuje w najmniej oczekiwanym momencie, sfrustrowanie jednak mija wraz z obietnicą, że ciąg dalszy nastąpi. Książka podobała mi się do tego stopnia, że czekam na kolejną część, aby poznać dalsze losy bohaterów. Nie można przecież zostawiać czytelnika w takiej niepewności.

Mimo, że bliżej mi do 30 niż do 20-stki to z sentymentem czytałam o przeżyciach młodych bohaterów. Młodość jest trudna, obfituje w niemădre pomysły ale i w trudne wybory i ważkie decyzje. Poczytać o tym to jak cofanie się do wspomnień- polecam.

Moja ocena 7.5/10

DOROTA

Za możliwość przeczytania powieści dziękuję wydawnictwu Novae Res.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz