niedziela, 19 lipca 2020

Szczęście pod stopami - Renata L Górska (77/2020)






Tytuł: Szczęście pod stopami
Autor: Renata L Górska
Wydawnictwo: Replika
Rok wydania: 2020
Ilość stron: 510



,,Jeśli szczęściu nie da się żadnej szansy, nie pomoże nawet zaczarowana słomianka.,,


Monika całe dzieciństwo była traktowana jak piąte koło u wozu. Wychowana wraz z siostrą przez dziadków po tym jak matka, po śmierci ich ojca, zostawiła je. Historia rodzinna przedziwnie zatoczyła krąg i siostra również poszła w ślady matki zostawiając dziecko Monice. Choć kobieta wydaje się spełniona i szczęśliwa, jednak braki finansowe mocno dają o sobie znać. 
Przewrotny los z pomocą przyjaciół stawia na jej drodze  mężczyznę, który wynajmuje u niej pokój. Święcie przekonana, iż mężczyzna ma specyficzne zainteresowania nie daje się ponieść emocjom.
Czy jej życie się odmieni? 

To historia, która chwyta za serce i daje nadzieję na lepsze jutro. Od głównej bohaterki bije tyle dobra i spokoju pomimo swojego nie łatwego dzieciństwa. Teraz zdana sama na siebie bierze ciężar decyzji swojej siostry i z całych sił stara się stworzyć nie swojemu dziecku dom. Poruszająca i niezwykle przyjemna lektura z tajemnicami w tle. Ja całkowicie przepadłam. Fabuła choć bardzo spokojna to w pewnym momencie tak wciąga, iż czytałam z zapartym tchem. 

Autorka w piękny sposób pokazuje poprzez swoich bohaterów, że zawsze jest nadzieja na lepsze jutro. Powieść bardzo dobrze napisana, potrzebowałam spokojnej i życiowej historii i w pełni taką dostałam. To opowieść o zawiłościach losu jakie możemy napotkać w życiu, o relacjach międzyludzkich, porzuceniu rodziny, ogromnej wierze, która niesie pokrzepiające przesłanie oraz o miłości.

,,Układ złożony stał się układem prostym, kochająca para z dzieckiem, on ,ona i ono.
Czy doskonałość nie leżała w prostocie?"

To moje pierwsze spotkanie z twórczością tej autorki i na pewno nie ostatnie.


Moja ocena 9/10
Monika


Za możliwość przeczytania książki dziękujemy wydawnictwu Replika 

1 komentarz:

  1. Bardzo chciałabym przeczytać. Znam autorkę z innych powieści, które podobały mi się . Recenzja śliczna.

    OdpowiedzUsuń