czwartek, 23 lipca 2020

Nuta -Dariusz Lechański (78/2020)



Tytuł: Nuta
Autor: Dariusz Lechański
Wydawnictwo: Novae Res
Rok wydania: 2020
Ilość stron: 176

Mały chłopiec, Dawid Archer, rodzi się z doskonałym słuchem. Potrafi zagrać na każdym instrumencie i perfekcyjnie go nastroić. Nie ma łatwego życia, jest specyficzny i nie raz okrutnie doświadczany przez los, ale przemierza ten świat w poszukiwaniu melodii idealnej, dźwięku perfekcyjnego. Nie cofnie się przed niczym, aby go znaleźć.

Pomysł na fabułę był ale jednak nie polubiliśmy się z tą książką. Ciężki język, znikoma ilość dialogów, wiele górnolotnych opisów. Nuta zaczęła przyominać mi w pewnym momencie Pachnidło. Tam główny bohater miał niesamowity węch, chciał stworzyć zapach dający mu władzę nad ludźmi. Tutaj poprzez muzykę Dawid również robił z ludźmi co chciał. Niemniej jednak książka była zbyt podobna do Pachnidła, które notabene też zmęczyłam.

Plusem jest to, że powieść nie jest długa i zaciekawia czytelnika. Podczas lektury jedbak chcemy dowiedzieć się jak wszystko się skończy a samo zakończenie... Niespodziewane totalnie ale bez efektu wow. Zupełnie nie tego spodziewałam się po tej książce. Poruszony temat trudnego dzieciństwa, dążenia do celu po trupach, chciwości, żądzy władzy daje nam do myślenia.

Mam bardzo mieszane uczucia. Na szczęście powieść czyta się naprawdę szybko więc może sami się przekonajcie czy będziecie bardziej na tak czy na nie.

Moja ocena 5/10

DOROTA

Za możliwość przeczytania powieści dziękuję wydawnictwu Novae Res



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz