niedziela, 28 kwietnia 2019

Ciszej niż śmierć - Sarah Hilary (51/2019)


Tytuł: Ciszej niż śmierć
Autor: Sarah Hilary
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Rok wydania: 2018
Ilość stron: 499
ISBN: 978-83-7976-991-9

Czwarty tom serii o komisarz Marnie Rome miał być ostatnim w moim odczuciu. Ja sobie spokojnie czytam, razem z detektywani rozwiązuję kryminalne zagadki, czekam na pozamykanie wątków bezpośrednio dotyczących głównej bohaterki a tu nieeeee. Proszę państwa, kilka stron do końca a autorka sobie ze mną pogrywa i zamiast kończyć to ona rozwija wątek, wprowadza zamieszkanie, kolejne niewiadome i zostawia sobie otwartą furtkę do stworzenia miliona rozwinięć tej historii. Czy tak się robi z czytelnikiem? Ależ oczywiście - dzięki temu trikowi ja nie jestem w stanie trzeźwo teraz myśleć tylko zastanawiam się jak to się skończy i przede wszystkim kiedy będzie następny tom? Pytam oczywiście o polskie wydanie ponieważ ja wiem, że autorka napisała już tom piąty a nawet i 6, co mnie cieszy ogromnie.

Już tak mam, że gdy polubię bohaterów powieści to ciężko mi się z nimi rozstać, a policjantkę Marnie polubiłąm bardzo. Życie jej nie oszczędzało, była nastoletnią buntowniczką, póżniej wstąpiła do policji, przybrany brat zabił jej rodziców w ich własnym domu. Od teraz kobieta pod pancerzem siły, determinacji i spokoju nosi w sbie ból, niezrozumienie, brak akceptacji i przemożną chęć poznania odpowiedzi na pytanie DLACZEGO? Jest to główny powód, dla którego od ponad 5 lat odwiedza przyrodniego brata w więzieniu i choć on sobie z nią pogrywa, najczęściej milczy lub ją rani ta się nie poddaje. Urzeka mnie jej postać -  z jednej strony silna pani policjant, detektyw zawsze rozwiązująca sprawy, zdeterminowana , inteligentna, a z drugiej zraniona kobieta, skrzywdzona córka. Rewelacja.


Ciszej niż śmierć przedstawia nam londyńskie gangi narkotykowe, ale również i ganki, ktorych czlonkami są jeszcze dzieci i nastolatki. Napaści mające miejsce teraz w Londynie są skierowane na osoby, które kilka lat wcześniej odsiadywaly wyroki w więzieniach. Marnie i Noah Jake jej podwładny muszą zierzyć się z mścicielami, jak to ich określili. Niestety sprawy bardzo się komplikują gdy dochodzi do włamania do domu zmarlych rodziców komisarz Rome. Policjanci dowiadują się również o porwaniu i przetrzymywaniu w niewiadomym miejsu 10-ltniego chłopca. Trupy ścielą londyńskie uliczki, gangi się panoszą, ludzie znikają - gdzie w tym wszystkim sens? Sprawa pogarsza się jeszcze bardziej kiedy okzuje się, że to wszystko dotyczy bezpośrednio komisarz Marnie, robi się bardzo osobiście.

Skomplikowana. Tak jednym słowem określiła bym tą powieść. Dużo wątków, wielu bohaterów i jeszcze więcej zbrodni na raz sprawiają, że można się momentami pogubić w tym wszystkim. Przeznam szczerze, że tak jak książka mnie zaciekawiła i wciągnęła do świata śledztw i przesluchać tak kilka razy musiałąm się mocno skupić a czasem nawet wrócić do poprzednich stron, aby dokłądnie zrozumieć co kto zrobił i dlaczego. Do ostatniej chwili jednak nie uda się nam przewidzieć, kto stoi za całym spektaklem morderstw i zręcznych manipulacji.

Autorka pisze ogromnie inteligentne powieści. Sama musi być niezwykle inteligentną osobą, aby tak umiejętnie połączyć wszystkie nitki tej sieci. Nieistotny fakt z początku powieści, jedno zdanie wyrwane z dialogu czy mimika bohatera ma wpływ na zakończenie książki. Wiecie co jest najlepsze? Ja nie nadawała bym się do pełnienia roli detektywa, wiele rzeczy mi umyka, ale czytając książkę mam od samego początku takie myśli, że jaka skomplikowana sprawa by tutaj nie zaistniała, to ja dzięki autorce i tak na końcu poznam jej rozwiązanie, odkryję wszystkie tajemnice. 

Polecam oczywiście, ale jednocześnie czuję się w obowiązku ostrzec was. Sarah Hilary uzależnia! Sami się przekonajcie:D

Moja ocena: 9/10

DOROTA



Za możliwość przeczytania powieści dziękuję wydawnictwu Czwarta Strona




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz